Coop - loistava laatu-hinta-suhde

Mielinauha on MIELI ry:n vuosittainen kampanja, jolla halutaan lisätä myönteistä puhetta mielenterveydestä ja kerätään varoja mielenterveyden edistämiseen ja kriisityöhön Suomessa.

S-ryhmä on kolmatta vuotta mukana kampanjassa.Suurena työnantajana ja merkittävänä toimijana suomalaisten arjessa haluamme osaltamme olla tukemassa mielen hyvinvointia niin
työelämässä kuin yhteiskunnassa. Osallistumalla kampanjaan haluamme antaa asiakkaillemme mahdollisuuden tukea tärkeää mielenterveystyötä.

Vuoden 2024 Mielinauha sanoma on lohtu: Jokaisen mieli tarvitsee lohtua. Tue, kuuntele, ole läsnä. Sellaista ihmistä ei maan päällä ole, joka ei joskus tarvitsisi lohtua. Osallistumalla MIELI ry:n Mielinauha-kampanjaan, olet mukana antamassa apua ja lohtua niille, jotka sitä juuri nyt tarvitsevat.

Mielinauhan on tänä vuonna suunnitellut vuoden 2023 nuori suunnittelija Henna Lampinen. Hän haluaa nauhan viestivän, että pienikin lohdun saaminen voi olla supertärkeää sille ihmiselle, joka tarpoo omassa usvassaan. Kampanjan kasvo on tänä vuonna kaikkien tuntema artisti ja biisintekijä Samu Haber.

Kampanjaan voi osallistua kantamalla vihreää Mielinauhaa, ostamalla kampanjatuotteita ja lahjoittamalla. Mielinauhoja myyvät Prismat, S-marketit, Salet, Alepat, Food Market Herkku,
ABC:t, Sokokset ja Emotionit. Lisäksi myynnissä on kampanjatuotteita kuten leikkokukkia.

Jokainen mieli tarvitsee lohtua. 💚 Ostamalla 4 euroa maksavan Mielinauhan S-ryhmän kaupoista tuet kotimaista mielenterveystyötä ja kriisiauttamista
https://mielinauha.fi/

Jokainen mieli tarvitsee lohtua - Mielinauha 2024

Jokainen mieli tarvitsee lohtua – Mielinauha 2024

Suomalainen menestysresepti -kilpailun finaalistituotteet löytyvät nyt markettien hyllyiltä.

Kaikki alkaa ideasta, mutta tie tuotteeksi kaupan hyllylle voi olla pitkä ja oikukas. Tv-katsojat ovat saaneet seurata tuotekehitystä kotisohvaltaan, mutta kilpailijat ovat painaneet töitä hiki hatussa unelmaansa toteuttaessaan. Matkan aikana tuotteen tarina, maku ja pakkaus on käyty tarkasti läpi – ja suuri merkitys on ollut myös kuluttajatutkimuksella, joka on monena vuonna laittanut finalistien reseptit uusiksi.Nyt tuotteet ovat valmiita ostettavaksi. Maista ja löydä uudet suosikkisi.

Olet varmaan huomannut, että kauppojen hyllyllä on jo jonkin aikaa näkynyt Coop-merkkisiä tuotteita. Esimerkiksi pastahyllyllä kätesi on voinut jo tarttua uudella, selkeällä ja raikkaalla ilmeellä varustettuihin Coopin pastoihin.

Coop korvaa S-ryhmän vanhimman ja monelle suomalaiselle tutun oman merkin, Rainbow’n.

Coop-tuotteita on tulossa runsaasti lisää, ja sen myötä S-ryhmän omien merkkien valikoimat ovat entistäkin edullisempia, laajempia ja laadukkaampia.

Suosittu Kerää ja skannaa -palvelu otetaan käyttöön Eekoon Prismoissa. Positiivista palautetta saanut palvelu tuodaan tammikuun 10. päivä Lappeenrannan Prismaan ja 17. päivä Imatran Prismaan. Palvelussa isompikin ostosreissu sujuu vaivattomammin ja nopeammin, kun ostokset pakataan suoraan kassiin tuotteen skannauksen jälkeen asiakkaan myymäläkierron aikana. Eli ei enää purkamista kassahihnalle ja uudestaan pakkaamista kassa-alueella.

Kun rekisteröidyt Lappeenrannan Prismassa Kerää & Skannaa palveluun tammikuun aikana, saat Fazer Sinisen suklaalevyn kaupan päälle. Sinulla on myös mahdollisuus osallistua 100€ arvoisen lahjakortin arvontaan 10.-20.1. aikana. Opastamme mielellämme palvelun käyttöönotossa. Tervetuloa sujuville ostoksille!

 

Mikä on Kerää ja skannaa -palvelu?

Kerää ja skannaa -palvelussa ostokset skannataan käsiskannerilla ja pakataan ostoskasseihin jo myymälää kiertäessä. Näin kassalla asiointi on sujuvampaa, kun ostoksia ei kassalla erikseen skannata ja pakata ostoskorista kassiin. Ostosten skannaaminen käsiskannerilla helpottaa erityisesti paljon kerralla ostavia asiakkaita.​​​​​​​

 

Miksi palvelua tuodaan Prismoihin?

Haluamme tarjota asiakkaillemme erilaisia asiointitapoja: verkkokauppa, pikakassa, perinteinen linjakassa, Kerää ja skannaa muodostavat kokonaisuuden, josta jokainen voi löytää itselleen sopivan asiointitavan. Ostoskierroksen aikana käytettävät itseskannauspalvelut ovat todella suosittuja esimerkiksi Ruotsissa, Norjassa ja Virossa. Näissä maissa paikoin jopa puolet asiakkaista skannaa ostokset jo niitä kerätessään. Asiakkaat ovat tätä meiltäkin jo pidempään toivoneet ja siksi haluamme nyt Suomessa edelläkävijänä tarjota asiakkaillemme tämän uudenlaisen kauppakokemuksen. Palvelua pilotoitiin kahden vuoden ajan ja positiivinen palaute kannustaa laajentamaan palvelua Prismoihin eri puolella Suomea.

 

Vastaavanlaista on kokeiltu Suomessa aiemminkin myös S-ryhmässä – mikä tässä on uutta?

Uskomme, että aika on nyt kypsä. Vastaavanlaiset palvelut ovat todella suosittuja esimerkiksi Ruotsissa, Norjassa ja Virossa. Näissä maissa paikoin jopa puolet asiakkaista skannaa ostokset jo niitä kerätessään. Asiakkaat ovat tätä meiltäkin jo pidempään toivoneet. Viimeisen lähes kymmenen vuoden aikana pikakassat ovat vakiintuneet merkittäväksi peruspalveluksi kaupassa ja niillä tehdään jopa seitsemän miljoonaa asiakastapahtumaa kuukausittain. Kerää ja skannaa -palvelua pilotoitiin kahden vuoden ajan ja positiivinen palaute kannustaa laajentamaan palvelua Prismoihin eri puolella Suomea.

 

Missä myymälöissä palvelua voi käyttää?

Palvelu löytyy tällä hetkellä 31 Prismasta ja vuoden 2023 aikana palvelu otetaan käyttöön 27 Prismaan. Vuoden 2023 lopussa palvelu on käytössä suurimmassa osassa Prismassa eli 58 Prismassa 18 eri osuuskaupassa.

 

Onko palvelu käytössä kaikissa Prismoissa ja kaikkien osuuskauppojen alueilla?

Ei, mutta vuoden 2023 palvelu on käytössä valtaosassa Prismoja. Palvelu on otettu käyttöön 31 Prismassa. Vuoden 2023 aikana palvelu tulee käyttöön vielä 27 Prismaan.

 

Miksi palvelu on käytössä vain Prismoissa – pilotissa oli mukana myös S-marketeja?

Palvelu toimii parhaiten isoissa myymälöissä ja isoilla ostoskoreilla. Asiakkaille palvelusta on suurin hyöty silloin, kun ostoksia on enemmän. Etsimme muita keinoja kehittää pienempien myymälöiden asiakaskokemusta.

 

Miksi osa osuuskaupoista ei ota palvelua käyttöön?

Alueissa ja myymälöissä on eroja. päätös on aina alueosuuskauppakohtainen sen suhteen, millaisia palveluita kuhunkin myymälään halutaan tuoda ja mihin keskittyä.

 

Kuka voi käyttää Kerää ja skannaa -palvelua?

Palvelu on tarkoitettu S-ryhmän asiakasomistajille. Käyttäjän tulee olla täysi-ikäinen. Palveluun rekisteröidytään S-Etukortilla.

 

Miksi palvelu on rajattu vain S-ryhmän asiakasomistajille?

Olemassaolomme tarkoitus on tuottaa ylivoimaista helppoutta ja hyötyä asiakasomistajillemme. On luontevaa, että tuomme uuden palvelun ensimmäisenä heille tarjolle. Mahdollista käyttäjäkunnan laajentamista tarkastellaan myöhemmin.

 

Miten palvelu otetaan käyttöön?

Palvelun saa käyttöönsä, kun näyttää myymälän sisäänkäynnin luona olevan kalusteen lukijalle S-Etukorttia. Ensimmäisellä kerralla hyväksytään käyttöehdot, seuraavilla pelkkä S-Etukortin vilautus vapauttaa käsiskannerin. Palvelu on suunnattu S-ryhmän asiakasomistajille.

 

Miten omat ostokset skannataan?

Myymälöihin on sijoitettu sisäänkäynnin luokse käsiskannerit ja ohjeet palvelun käyttämiseen. Asiakas nappaa sisäänkäynniltä mukaansa käsiskannerin ja skannaa ostoksensa sitä mukaa kun kerää niitä ostoskassiin. Henkilökunta opastaa rekisteröitymisessä ja laitteen käytössä. Pikakassojen luota löytyy käsiskannerin palautuspiste.

 

Millaiseen kassiin voin pakata ostokseni myymälää skannerin kanssa kiertäessäni?

Mihin tahansa itsellesi sopivaan kassiin tai vaikkapa kylmälaukkuun. Voit tuoda mukanasi esimerkiksi kestokassin tai ostaa myymälässä sopivia kasseja tarpeen mukaan. Ostoskasseja sijoitetaan käsiskannereiden luokse sisäänkäynnille sekä mahdollisesti myös muualle myymälään. Ostettavan kassin viivakoodi skannataan käsiskannerilla aivan kuten muutkin ostokset.

 

Miten ostokset maksetaan?

Pikakassojen luota löytyy käsiskannerin palautuspiste. Palautuksen yhteydessä tulostetaan koontikuitti, jonka kanssa maksetaan normaalisti kassalla. Kassalla siis skannataan sutjakasti vain yksi viivakoodi, vaikka ostoksia olisi kertynyt monta kassillista. Suosittelemme pikakassoja jo skannattujen ostosten maksamiseen. Pikakassoilla tulee kuitenkin huomioida samat asiat kuin muutenkin pikakassoilla: punalaputettujen tuotteiden tai ikärajallisten tuotteiden (kuten alkoholi) kohdalla asiakkaan tulee pyytää myyjä paikalle.

 

Ohjeissa suositellaan pikakassoja. Saanko maksaa skannatut ostokset myös tavalliselle kassalle?

Kyllä, ostokset voi maksaa mille tahansa kassalle. Yhden kuitin kanssa palvelusta saa täyden nopeushyödyn pikakassalla. Pikakassoilla tulee kuitenkin huomioida samat asiat kuin muutenkin pikakassoilla: punalaputettuja tuotteiden tai ikärajallisten tuotteiden (kuten alkoholi) kohdalla asiakkaan tulee pyytää myyjä paikalle.

 

Muissa maissa ostoksensa itse skannaaville asiakkaille on erillisiä pikakassoja. Onko Prismoissa?

Pikakassa-alueella Kerää ja skannaa asiakas voi halutessaan asioida millä tahansa vapaalla pikakassalla. Pyrimme pikakassa-alueen asiakasopastein ohjaamaan Kerää ja skannaa -asiakkaita sopiville pikakassoille, jotka sopivat mahdollisimman hyvin ostoskärryjä käyttäville, sillä valtaosa palvelun käyttäjistä tekee isoja ostoksia. Joissakin Prismoissa palvelua varten on nimetty erilliset Kerää ja skannaa -pikakassat.

 

Miten varmistatte, että asiakkaat todella skannaavat kaikki ostoksensa eivätkä livauta kassiin maksamattomia tuotteita?

Luotamme asiakkaisiin. Palvelun käyttöpaikoissa  ei ole havaittu selittämättömän hävikin kasvua. Osana palvelun laadun varmistamista palveluun kuuluu asiakkaiden tuotteiden osittainen ja kokonainen uusintaskannaus. Uusintaskannauksessa myyjä siis skannaa joko kaikki tai osan asiakkaan jo skannaamista ja keräämistä tuotteista. Jokainen palvelua käyttävä asiakas pääsee uusintaskannattavaksi jossakin vaiheessa palvelua.

 

Miksi juuri minun ostokseni uusintaskannattiin – epäilikö myyjä vilppiä?

Jokainen palvelua käyttävä asiakas pääsee uusintaskannattavaksi jossakin vaiheessa palvelua.Osana palvelun laadun varmistamista palveluun kuuluu asiakkaiden tuotteiden osittainen ja kokonainen uusintaskannaus. Uusintaskannauksessa myyjä siis skannaa joko kaikki tai osan asiakkaan jo skannaamista ja keräämistä tuotteista. Myyjä ei tee itse päätöstä siitä, kenen ostokset uusintaskannataan, vaan käsiskannerijärjestelmä valikoi asiakkaat niin, ettei esimerkiksi samalle asiakkaalle tule jatkuvasti uusintaskannauksia.

 

Tekeekö asiakas tässä nyt myyjän työn ja loppuuko myyjältä työt?

Haluamme tarjota asiakkaille erilaisia vaihtoehtoisia tapoja helpottamaan ostokokemusta esimerkiksi tämän palvelun ja vaikkapa verkkokaupan kautta. Uudenlaiset digitaaliset palvelut tuovat myös uusia ulottuvuuksia myymälähenkilökunnan työhön muun muassa asiakkaiden opastamisen ja uusintaskannausten muodossa.

 

Viranomainen kysyy, onko Kerää ja skannaa -palvelusta tehty omavalvontailmoitus?

Palvelun osalta pitäisi riittää, että siitä on tehty kirjaus myymälän omavalvontasuunnitelmaan. Mahdollisiin viranomaiskyselyihin katsotaan vastaus tapauskohtaisesti yhdessä SOK:n kanssa.

 

 

Joulun 2022 aukioloajat Eekoon myymälöissä

Hyvää joulua!

 

Hyödynnä huippuedut!

Tarjoukset voimassa 28.–30.10., ellei muuta mainita.

Original Sokos Hotel lappee Standard huone 80€/1-2hh ajalle 27.–30.10.2022
(Loppuunmyyty)

S-Etukortilla Eekoon ruokaravintoloista ja kahviloista -25% laskun loppusummasta. Tarjous voimassa Amarillossa, Lappeenrannan ja Imatran Rossossa, Anguksessa, Fafa’sissa, Coffee Housessa, Prisma Lappeenrannan sekä Imatran ravintolamaailmoissa ja Cafe Myllyssä. Pöytävarauksen voit tehdä kätevästi osoitteessa raflaamo.fi

Tapahtumat

Perjantaina 28.10.

Virve Rosti, Freeman & Menneisyyden Vangit Kehruuhuoneella. S-Etukortilla liput -50% . Showtime klo 21
>> Osta liput <<

Lauantaina 29.10.

Elastinen Kehruuhuoneella. S-Etukortilla liput -50% Showtime klo 21

>>Osta liput!<<

Sunnuntaina 30.10.

Eekoon autokauppojen 115 v. juhlanäyttely

Tuntuvia autoilijan etuja:

Katso lisätiedot autoripatti.fi

 

Lisää Eekoo 115 – juhlavuodesta eekoo.fi/eekoo115

Juhannusviikon aukioloajat Eekoon myymälöissä

 

Hyvää juhannusta!

Tervetuloa tutustumaan omaan kyläkauppaan

Kattavan myymäläverkoston merkitys elintarvikehuollon ja koko maan asuttavuuden turvaajana on korvaamaton, ja tätä täydentävät monipuolisesti palvelevat kyläkaupat. Kesäisin myös matkailijoiden ja mökkiläisten palvelut on taattu kyläkauppojen myötä. Kyläkaupoilla on paljon annettavaa koko Suomen lähipalveluiden säilyttämiseksi.

Eekoon Sale-myymälät viettävät lauantaina 11.6.2022 Kyläkauppapäivää Jurvalassa, Kuukanniemessä, Saarella, Suomenniemellä ja Ylämaalla. Kyläkauppapäivässä on mukana myös alueen paikallisia toimijoita esittelemässä omaa toimintaansa.

Kyläkauppa ei ole vain ruokakauppa

Haja-asutusalueiden, maaseudun asukkaat ja kesäasukkaat tietävät, että valikoimia räätälöidään paikallisesti ja kaupasta saa kätevästi kodeissa ja mökillä tarpeellista käyttötavaraa. Myymälästä saa usein posti-, paketti- ja käteispalveluita, Veikkaus-, apteekki- ja ravintolapalveluita sekä tietoa alueen tapahtumista ja muista palveluista.

Oman kyläkaupan tapahtumat

Kyläkauppapäivän tapahtuma-aika on lauantaina 11.6.2022 klo 10–15. Näet oman kyläkauppasi tapahtumatarjonnan mm. heidän Facebook-sivultaan:

Sale Jurvala
https://www.facebook.com/salejurvala
Sale Kuukanniemi
https://www.facebook.com/SaleKuukanniemi
Sale Saari
https://www.facebook.com/SaarenSale
Sale Suomenniemi
https://www.facebook.com/suomenniemensale
Sale Ylämaa
https://www.facebook.com/SaleYlamaa

Lisätietoja:
Etelä-Karjalan Osuuskauppa, vähittäiskaupan toimialajohtaja Petteri Väyrynen, puh. 010 7620 011, petteri.vayrynen@sok.fi