Eekoo keskittää autokaupan Lappeenrannassa yhden katon alle


Auto-Eekoon toiminnot siirtyvät lokakuun alussa Autotalo Ripatin kiinteistöön.

01.10.2023

– Auto-Eekoon toiminnot siirtyvät lokakuun alussa Autotalo Ripatin kiinteistöön. Samassa yhteydessä laaja merkkivalikoimamme monipuolistuu entisestään, kun aloitamme Opelin edustuksen. Asiointi on selkeää ja helppoa, kun kaikissa autoasioissa voi automerkistä ja palvelun tarpeesta riippumatta kääntyä Autotalo Ripatin puoleen, kuvailee toimialajohtaja Juha Punkkinen.

Juha Punkkisen mukaan Etelä-Karjalan Osuuskaupan autokauppa-asiakkaat ovat toivoneet palvelujen keskittämistä, sillä kahden vierekkäisen autoliikkeen malli on aiheuttanut aika ajoin sekaannusta. Tähän saakka Auto-Eekoossa on ollut Kian ja Mitsubishin merkkiedustukset huoltoineen, kun taas Autotalo Ripatti naapuritontilla on myynyt ja huoltanut Nissanit, Peugeotit, Citroenit, Suzukit, Subarut, Mazdat ja Isuzut.

– Vastaamme nyt asiakkaidemme toiveisiin siirtämällä lokakuun alussa Kian ja Mitsubishin edustuksen huoltoineen muiden merkkien kanssa samaan palvelukokonaisuuteen. Muuton yhteydessä meille tulee uutena merkkinä Opel, Juha Punkkinen kuvailee.

– Enää ei tarvitse miettiä, mihin liikkeeseen pitää mennä minkäkin merkin kanssa. Uudistus tulee varmasti selkeyttämään, helpottamaan ja mukavoittamaan asiointia, hän ennakoi.

Juha Punkkinen Autotalo Ripatti
– Laajentuneen Autotalo Ripatin avajaisia vietämme Lappeenrannassa maanantaista 2.10. alkaen. Juhlan kunniaksi osuuskaupan asiakasomistajille kirjautuu auton hankinnasta bonusostoja 5 000 euron arvosta 22.10. saakka, toimialajohtaja Juha Punkkinen lupaa.

Luottamus syntyy teoista

Etelä-Karjalan Osuuskaupan autokaupan toimialalle eri automerkkien maahantuojat ovat osoittaneet viime vuosina useita tunnustuksia. Merkkikohtaisia Suomen paras -palkintoja on tullut niin huollon kuin myynnin suuntaan liki vuosittain.

Juha Punkkinen korostaa, että kiitos kuuluu henkilökunnalle. Palkinnot ovat ammattilaisten tekemisillä ansaittuja.

– Asiakaspalvelijamme ja mekaanikkomme ovat huippuosaajia. He haluavat tarjota asiakkaillemme palvelua, jonka laatuun voi luottaa.
Esimerkiksi Autotalo Ripatin huoltoneuvoja Mika Kojo on toinen Nissanin tehtaan sertifioima huoltoneuvoja Suomessa.

– Teen tätä työtä rakkaudesta lajiin. Jokainen meidän asiakkaamme ansaitsee tulla hyvin palvelluksi, ja se edellyttää syvällistä osaamista. Kunnioitamme asiakkaitamme ja ansaitsemme heidän luottamuksensa tekemällä asioita oikein, Mika Kojo kiteyttää.


– Teen tätä työtä rakkaudesta lajiin, Mika Kojo hymyilee.

On tärkeää aidosti kuunnella asiakasta ja selvittää hänen tarpeensa, jonka jälkeen eri vaihtoehdot on tuotava esiin selkeästi. Tekemisen on oltava kaikilta osin täysin läpinäkyvää, jolloin luottamus vahvistuu joka käyntikerralla.

– Hyvä nyrkkisääntö on se, että ei päästetä asiakasta koskaan pahalla päällä ovesta ulos. Meidän ehdottomasti tärkein lupauksemme asiakkaalle on se, että olet tyytyväinen palveluihimme, toteaa varaosamyyjä Jari Miettinen.

Jari Miettinen Autotalo Ripatti
Jari Miettisen mukaan työssä palkitsevinta on se, kun asiakas lähtee ovesta ulos hymyssä suin ja hyvällä mielellä.

Maakunnan suurin valikoima

Autotalo Ripatista tulee toimintojen uudelleenjärjestelyn jälkeen entistä selkeämmin Etelä-Karjalan maakunnan monipuolisin autokaupan toimija niin uusien kuin vaihtoautojenkin osalta.

Uusien autojen myynnin osuuskauppa keskitti Lappeenrantaan jo kolmisen vuotta sitten. Autotalo Ripatilla on kuitenkin Imatralla varsin laaja vaihtoautovalikoima. Autoliike siirtyi vajaa vuosi sitten Imatran ABC:n yhteyteen. Uusi paikka on löydetty hyvin.

– ABC:n yhteydessä olemme kuutostien varrella hyvin keskeisellä paikalla siellä, missä ihmiset muutenkin ahkerasti asioivat. ABC on paikka, jonka tietävät kaikki, sekä paikalliset että kauempana maakunnassa asuvat ihmiset. ABC:lle on helppo tulla joka suunnasta ja pysäköintitilaa riittää, automyyjä Toni Räsänen kuvailee.

Toni Räsänen Autotalo Ripatti
Toni Räsänen on tyytyväinen Autotalo Ripatin Imatran myymälän sijaintiin.