Lappeenrannassa autokauppa tuli asiakkaan luo

”Tavoitteena tuoda uudenlaisia kokemuksia autokaupassa asiointiin”

28.09.2020

Autokatselmus onnistuu arkiostosten ohella Myllykeskuksen liikekeskuksessa Lappeenrannassa, johon Auto-Eekoo Lappeenranta on avannut uuden konseptin myymälän. Autoiluun liittyvissä asioissa palvelun saa kätevästi, vaikka lounaan tai kampaamokäynnin ohessa.

Kynnys autokauppaan on matala, kun sitä ei ole ollenkaan. Eekoo halusi tuoda avoimen autoliikkeen palveluineen ihmisen luo eurooppalaista esimerkkiä noudattaen. – Varsinkin Etelä-Euroopassa autoliikkeet ovat siirtyneet pikkuhiljaa laitakaupungeilta kaupunkien ydinkeskustaan sekä liikekeskuksiin, Juha Punkkinen, Eekoon autokaupan toimialajohtaja kertoo.

Ilmiö ei ole aivan uusi Suomessakaan. Muutaman viime vuoden aikana autoliikkeiden pop up -myyntiä on ilmestynyt kauppakeskuksiin ja muutamia liikkeitäkin avattu lähemmäs asiakasvirtaa. Auto-Eekoo poikkeaa kilpailijoistaan edukseen. – Myllykeskus mahdollistaa koeajolle pääsyn nopeasti, autot löytyvät heti liikkeestä ulos astuttaessa. Monissa paikoissa autot sijaitsevat parkkihallissa, matkan – ja ennen kaikkea järjestelyn – takana.

Samasta sijainnista kaikki mitä tarvitset

Auto-Eekoo Lappeenrannan uudesta myymälästä löytyy Kia sekä Mitsubishi -merkkiedustukset huoltoineen. Naapurissa sijaitsee Eekoon toinen autoliike, Autotalo Ripatti. Liikkeiden läheisyys nopeuttaa asiointia. Samalla reissulla voi esimerkiksi vilkaista koko maakunnan kattavinta vaihtoautovalikoimaa.

Sijainti monipuolisessa liikekeskuksessa auttaa myös arjen ajankäytön hallinnassa. – Tänne on helppo tulla, parkkipaikkaa löytyy aina. Samasta paikasta on saatavilla muiden palveluiden ohella myös kaikki autoilun tarpeet: katsastuksesta renkaiden vaihtoon tai vaikka tuulilasin korjaukseen, Punkkinen kertoo. Liikekeskuksen palveluja yhdistämällä esimerkiksi lounas- tai parturiajan voi käyttää tehokkaasti. –Auton voi jättää huoltoon ruokailun ajaksi tai puolisoaan parturi-kampaamosta odotteleva voi hypätä auton rattiin ja lähteä koeajelulle.

Asiakaspalvelua uudella tavalla

Uusi konsepti antaa mahdollisuuden myös uudenlaiselle palvelulle. Punkkinen pohtii, miten digitalisaatio voisi laajentaa palveluaikaa.

– Autokauppahan voisi olla avoinna iltayhdeksään, vaikka henkilökunta ei olisi illalla fyysisesti paikalla. Mallinäyttelyyn voisi käydä rauhassa itsenäisesti tutustumassa, ja tarkempia tietoja kysyä vaikkapa chatilla. Jokainen voisi valita itselleen parhaiten sopivaa asiakaspalvelua – joko osaavan merkkimyyjän opastuksella tai ensin rauhassa itse tutkien ja vertaillen.

Kia-myynti Auto-Eekoossa

Eetu Partanen tuntee Kiat.

Paras tietämys takaa nopeimman palvelun

Asiakkaan lompakko – sekä auto – kiittää, kun huollon suorittaa merkkikoulutettu huoltomies, joka tuntee juuri kyseisen auton vaatimukset. Palvelu, korjaus ja huoltotoimenpiteet ovat huomattavasti nopeampia kuin monimerkkikorjaamoissa. Eekoolla myös automyyjät ovat merkkikohtaisesti nimetty. Vertailu mallien välillä on helpompaa, kun asiantunteva myyjä auttaa valinnassa.

Huolopalvelua Auto-Eekoossa

Huolto on nopeaa, kun huoltomiehet ovat merkki­koulutettuja.

Uudenlainen tapa autoiluun helpottaa kuukausittaista taloudenpitoa

Etelä-Karjalassa autoliikkeiden asiakkaita on kuunneltu herkällä korvalla jo pidemmän aikaa. Toiveiden pohjalta syntyi S-Drive -tuote, jossa asiakas maksaa kiinteää kuukausihintaa auton käytöstä. – Tuotteeseen on valikoitu asiakkaille tärkeimmät tekijät: auto, huollot, renkaiden vaihdot ja sijaisautopalvelu ja ennen kaikkea kilpailukykyinen kuukausierähinta, Punkkinen tiivistää.

Asiakkaalle riskitön tapa autoilla on ollut hyvin suosittu. – Katsomme asiakkaan kanssa yhdessä liikkeessä auton, ja laskemme lunastusarvon yleensä kahden – kolmen vuoden päähän. Markkinoilla arvonsa säilyttävät autot ovat kuukausikustannukseltaan edullisempia. Kilpailukykyiset hintamme perustuvat siihen, että tunnemme alueen ja asiakaskunnan. Muut yksityisleasingina tarjoavat yritykset laskettavat auton arvon analyytikoilla, jotka katsovat vain markkinakeskihintaa, aluetta ja sen hintatasoon vaikuttavia erityispiirteitä tuntematta.

S-Drive tarjoaa taloudellisesti turvallisemman vaihtoehdon autoiluun. Verotusmuutokset tai sähköautoilun kehittyminen lähivuosina eivät heilauta sovittua kuukausierää. Auton voi palauttaa tai lunastaa itselleen sopimuskauden jälkeen. Sopimus on joustava; vaihtokin onnistuu kesken kauden elämäntilanteen muuttuessa.

– Ennen kaikkea tärkeintä meille on asiakassuhde. Kun asiakkaasta ja autosta pitää huolta merkkikoulutetut henkilöt, pysyy asiakastyytyväisyys korkealla, Punkkinen tiivistää.