S-ryhmä mukana Roosa nauha -keräyksessä


22.09.2015

Vuoden 2015 Roosa nauha -kampanja on käynnistynyt 22.9. Kampanja-aikana kerätään varoja suomalaiseen rintasyöpätutkimukseen sekä sairastuneiden maksuttomaan neuvontaan ja tukemiseen.

S-ryhmä on yksi kampanjan tunnusnauhan päämyyntikumppaneista. Nauhoja myydään 22.9.-1.11. Prismoissa, S-marketeissa, Saleissa, Alepoissa, ABC-liikennemyymälöiden marketeissa, Sokoksissa ja Emotioneissa.

Tämän vuoden Roosa nauhan on suunnitellut Katri Niskanen. Nauhan hinta on kolme euroa.

Roosa nauha -keräysvaroilla on tuettu rintasyöpätutkimusta ja syöpäneuvontaa vuodesta 2005 alkaen 4,7 miljoonalla eurolla. Tämän vuoden tavoite on kerätä 1,3 miljoonaa euroa.  Kampanjanauhojen ja -tuotteiden myynti tuovat valtaosan keräyksen tuotosta.

Syöpäsäätiön tukemana suomalaiset syöpätutkijat ovat tehneet merkittäviä tutkimushavaintoja, jotka ovat johtaneet uusiin hoitoihin. Tutkimusta on tärkeää tehdä Suomessa, sillä tutkimusryhmien tuottamaa tietoa voidaan nopeasti soveltaa potilaiden hoitoon sairaaloissa. Tutkimuksen eteenpäin vieminen Suomessa on tärkeää myös siksi, että suomalaisilla on oma geeniperimänsä.

Roosa nauha -keräystä voi tukea ostamalla nauhan, perustamalla oman keräyspotin, tekemällä kertalahjoituksen tai ostamalla Roosa nauha -yhteistyökumppaneiden tuotteita.