24.03.2015
S-ryhmän ketjut pärjäsivät hienosti maittain arvioiduissa Pohjoismaiden laajimmassa kestävän kehityksen brändi-indeksissä (Sustainable Brand Index).
Toimialojensa vastuullisimmiksi brändeiksi arvioitiin S-market (ruokakauppa), Prisma (vähittäiskauppa), Sokos Hotels (hotellit) sekä S-Pankki (pankki). ABC oli toiseksi paras omassa sarjassaan ja Sokos sijoittui neljänneksi samassa sarjassa kun Prisma.
Kaikkia toimialoja yhdessä tarkasteltaessa S-market arvioitiin neljänneksi ja Prisma kuudenneksi vastuullisimmaksi suomalaiseksi brändiksi. Valio arvioitiin jo toista kertaa peräkkäin vastuullisimmaksi brändiksi.
Vuosittain Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa suoritettavassa tutkimuksessa yli 27 000 kuluttajaa arvioi 709 brändiä muun muassa sen mukaan, kuinka vastuullisina kuluttajat niitä pitävät. Jokaista brändiä on arvioinut vähintään 1000 yli 16-vuotiasta henkilöä.
Arvioitavat brändit valikoituivat kyselyyn niiden markkina-aseman, liikevaihdon, markkinaosuuden sekä yleisen bränditietoisuuden perusteella. Kysely pohjautuu sosiaalisen- ja ympäristövastuun osalta YK:n Global Compact -aloitteen 10 periaatteeseen.
13.11.2024 | Edut ja tapahtumat
12.11.2024 | Asiakasomistajuus | Edut ja tapahtumat | Vastuullisuus
12.11.2024 | Asiakasomistajuus | Edut ja tapahtumat | Paikallisia uutisia