12.04.2021
Koko tähänastisen työuransa autojen parissa tehnyt Antti Jaala tuli Etelä-Karjalan Osuuskauppaan töihin vajaat pari vuotta sitten, ensin Autotalo Ripattiin, siirtyen sieltä muutaman kuukauden kuluttua Auto-Eekoohon. – Mitsubishin ja Kian merkkiedustuksen ja huollon siirtyessä liiketoimintakaupan myötä Eekoolle, minulle tarjoutui mahdollisuus päästä jälleen töihin tuttujen merkkien pariin, AutoEekoon huoltoneuvojana työskentelevä Antti kertoo.
Hänet on vastikään palkittu Eekoon autokaupan Vuoden 2020 asiakaspalvelijana. Nimitystä perustellaan Antin kyvyllä palvella asiakasta ensiluokkaisesti.
– Hän hoitaa asiakastapaamiset järjestelmällisesti ja rauhallisesti, varmistaen aina asiakkaan tyytyväisyyden. Antti on loistava esimerkki moniosaajasta, joka hallitsee asiakaspalvelun lisäksi eri automerkkien tekniset asiat, nimitysraati kiittelee.
Auto-Eekoo on Kian ja Mitsubishin jälleenmyyntiverkoston TOP5-listalla asiakastyytyväisyydellä mitattuna. Sijoittuminen jälleenmyyjien suuressa joukossa viiden parhaan joukkoon edellyttää onnistumisia automyynnin lisäksi huollon ja varaosamyynnin puolella. – On tärkeää selvittää asiakkaan tarpeet, tuoda selkeästi esiin eri vaihtoehdot ja niiden sisällöt sekä varmistaa korjauksen tai huollon jälkeen, ettei asiakkaan mieleen jäänyt mitään epäselvää asian tiimoilta. Asiakaspalvelun laatu on autokaupassa suuri asia ja meidän yksi valttikorteistamme. Kun asiakas lähtee tyytyväisenä ovesta ulos, hän tulee takaisinkin. Hyvä palvelu tuottaa meille pitkäaikaisia asiakassuhteita, Antti korostaa.
Autoala kehittyy niin huimaa vauhtia, että ajan tasalla pysyminen vaatii Antin mukaan jatkuvaa kouluttautumista ja ehtymätöntä kiinnostusta autoja kohtaan. Tällä hetkellä ala keskittyy autojen käyttövoiman kehittämiseen, mikä tuo todella paljon uusia asioita myös huoltotoimintoihin. – Pysymme kehityksessä mukana maahantuojan tarjoaman jatkuvan ja monimuotoisen koulutuksen sekä omaehtoisen opiskelun avulla. Hybridien ja täyssähköautojen osuus kokonaismyynnistä on alueellamme vielä pienehkö, mutta määrä kasvaa koko ajan.
Huoltoneuvojan työ vaatii paitsi autojen syvällistä teknistä tuntemusta, myös hyviä sosiaalisia taitoja ja harjaantunutta pelisilmää. – Auto on monelle asiakkaallemme yksi elämän suurista hankinnoista, joka herättää paljon tunteita, joskus peräti intohimojakin. Asiakaspalvelutyössä tämä asia pitää ottaa huomioon ja ymmärtää.
Uuden auton ostajista valtaosa huollattaa ja korjauttaa autonsa uskollisesti merkkiliikkeessä, mutta myös moni vaihtoautokaupat tehnyt luottaa AutoEekoon huollon laatuun.
– Oma vaikutuksena on varmasti sillä, että kaikista huolloista ja varaosista asiakasomistajamme saavat S-Etukortilla Bonusta. Auton huolto vaikuttaa myös ruokaostoista kertyvään Bonukseen, koska se nostaa kuukauden bonusprosenttia ylöspäin, Antti muistuttaa.
Eekoossa on ollut jo pitkään tapana palkita edellisen vuoden parhaista onnistumisista vuoden työryhmä ja esimies. Tänä vuonna perinnettä uudistettiin niin, että palkittujen joukkoon lisättiin vuoden asiakaspalvelija vähittäiskaupasta, matkailu- ja ravitsemiskaupasta sekä autokaupasta. Maineen, kunnian, kukkien ja kiitospuheiden lisäksi palkitut ovat saaneet muistoksi valinnastaan Tapio Wirkkalan suunnitteleman lautasen sekä palkan yhteydessä maksetun rahapalkinnon. Vuoden työryhmän ansaitsema rahapotti osoitetaan työntekijöiden yhteiseen, työhyvinvointia edistävään vapaamuotoiseen yhdessä tekemiseen.
Antti Jaalan lisäksi Vuoden 2020 asiakaspalvelijoiksi on nimetty Päivi Siitonen S-market Parikkalasta sekä Satu Nuppola Original Sokos Hotel Lappeesta. Vuoden esimiehen tittelin kuittasi tällä kertaa Lauritsalan S-marketin päällikkö Marianna Olkkonen ja Vuoden työryhmä löytyi Sammonlahden S-marketista.
13.01.2025 | Asiakasomistajuus
12.01.2025 | Asiakasomistajuus | Edut ja tapahtumat
08.01.2025 | Asiakasomistajuus | Edut ja tapahtumat